Spelrätt luleå gk
Hem / Sport, Träning & Friluftsliv / Spelrätt luleå gk
Tar upp bollen ur koppen, de går vidare och slår ut på 7:an. ”Par” säger Tore glatt till Bertil. (22)
Vad är påföljden?
A. Adam slår ut på hål 18 par 4, OoB efter hela högra sidan. På Hermelinen 6 markerar Tore sin boll, som ligger, efter tre slag, på överkanten på green , rengör den och återplacerar bollen. Du kan boka starttid på flera olika sätt.
Tommy får situationen klart för sig ganska omgående, och vet exakt vad som gäller. Påföljd: 2 slags plikt. Terminalen skriver ut ditt scorekort, om du bokar tid samma dag som du ska spela. Vilken påföljd tycker du att Lisa ska ha.
Svar: Lisa får 0 plikt, Regel 12.2a och 15.1a
Rätt eller fel
Fråga 6: När Bernt tar lättnad för ett oflyttbart tillverkat föremål på spelfältet, kan närmaste punkt för fullständig lättnad vara på fel green.
Det finns en tolkning, 8.1b/3, i ”Official Guide to the Rules of Golf”.
Frågan är: Vilket slag i ordningen blir Pers nästa slag.
Svaret är: Per ska slå sitt sjunde slag
Svar Svår fråga Ordförande Kjell Hjelms fråga
Ja eller Nej
Micke spelar en klubbtävling, slagspel, och slår ett slag, med sin hemmagjorda klubba ”Mickes Iron”, som inte är godkänd (motsvarar en järn 4:a), Micke använde klubben för att spela en provisorisk boll, men den bollen blev aldrig Mickes boll i spel.
På hål 9 tar Bertil upp situationen på 6:an med Tore men båda är lika dåliga på regler och vet inte vad som gäller, men de ska informera TD som är Tommy Hannu. Gun tar bort klubban utan att bollen, som är kvar i lättnadsområdet rubbas. Pay & Play spelas alltid på aktuell 9-hålsslinga.
Boka starttid: Luleå GK har skrotat pegrännan.
Då börjar bollen rulla och den rullar hela vägen i koppen. På Renen 4 slår han en hook från utslaget ut i den höga och tjocka ruffen.
De kontaktar TD som är Tommy Hannu och vill veta om Tore gjorde rätt på H6.
Tommys ruling : Tore plockade ju visserligen upp bollen ur koppen men han skulle ha återplacerat den, Regel 13.1d, och därefter håla ut. När Lisa startar sin sving, vidrör hon några blad med klubban i baksvingen. Regel 8.1b.